viernes, 4 de abril de 2008

LES TIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL (capitol 1 -2 )


Jordi Cases
M.Roser Torrescasana

El primer capitol d'aquest llibre es una breu introducció sobre les TIC i l'escola. En aquest es parla de l'anomenada revolució digital que ha donat lloc a l'actual societat de la informació, i que a més a més esta modificant la nostra societat.
Davant aquest canvis els mestres necessitem adaptar-nos a aquest procés que s'està produïnt i per tant l'escola necessita proporcionar una sèrie de canvis en molts aspectes (com per exemple: estructura física de l'escola, canvis a l'àmbit administratiu, canvis en el nostre vocabulari educatiu...entre altres).
Aleshores l'escola ha de fer una reflexió important sobre l'ús i les possibilitats que ens ofereixen les tecnologies de la informació i comunicació (TIC), i a partir d'ací realitzar seqüències d'ensenyament- aprenentatge per a que siguin significatives per als nens i nenes.

El segon capitol s'anomena, aportacions de les TIC a l'educació infantil, aquest capitol esta dividit en quatre subapartats els quals explicaré a continuació.
Primerament comença parlant del procés de desenvolupament de l'infant. Com be sabem quan un nen naix porta adquirit un codi genètic tancat el qual determinara part del seu desenvolupament ( com el llenguatge, la memòria, atenció...) i la seua maduració. També hi ha un codi obert el qual esta format per una sèrie de potencials que s'activaran si es realitza un treball específic. Per tant la influencia que els nens rebran primerament de pares i familiars i posteriorment de l'escola ajudaran a enriquir un procés estimulador encaminat cap a l'aprenentatge.
L'aprenenatge en interacció amb les altres persones és el que possibilita avançar en el desenvolupament, aleshores crec que un recurs molt apropiat per aconseguir açò son l'aplicació de les TIC a infantil ja que mitjançant aquestes podem passar d'una relació de dependencia a una altra relació de més autonomia, també les TIC són beneficioses ja que l'infant amplia les relacions personals a més de millorar la destresa motriu...entre altres.

Un altre apartat dins del segon capitol es el que fa referència a les TIC i al PCC. Destaca que les TIC són un recurs que es poden treballar per igual ales tres àrees curriculars de l'etapa,són les següents: descoberta d'un mateix (coneixement del cos mitjançant puzzles fets a l'ordinador,treball de les capacitats cognitives pel ordinador...) descoberta de l'entorn (orientació i exploració dels espais de l'escola,actitus, interacció i relació en el torn del'ús de l'ordinador...) i intercomunicació i llenguatge (utilitzar els programes de textos en aprenenatge de letoescriptura,...).

Quant a les TIC i el paper del mestre dir que aquest apartat es de gran rellevancia ja que en primer lloc té que ser un mestre amb formació, es a dir que tinga un domini de les TIC i per tant que sàpiga adaptat l'ús d'aqueste per a traure el màxim partit d'aspectes útils i eficaços per als nens.

Finalment el capitol acaba comentat quin es el treball en equip que s'ha de portar a terme per aconseguir bon resultats sobre l'aplicació de les TIC a les aules. I açò s'haurà de realitzar mitjançant el suport de tots els mestres,i poc a poc anar elaborant material útils i significatius per als nens...

Per a concluir dir que des del meu punt de vista pense que l'escola ha de formar persones capaces d'enfrontar-se a la vida amb uns mínims de coneixements sobre les TIC, i acò nomes es pot conseguir si el personal docent obté un formació sobre les TIC adequada a més de mantindres informat i anar reciclant els seus coneixements sobre aquestes.


No hay comentarios: